Od ryjka do ogona, czyli o ekonomii produktu

Chciałbym ponownie zająć się tematem produktu, tym razem w kontekście konsumenckich przyzwyczajeń i poszerzających się ofert restauracji. To ostatnie zjawisko przebiega w naturalny sposób – mamy obecnie „pięć minut” kulinariów w polskiej telewizji, Internecie, kulturze. Powstają kolejne programy gastronomiczne, konkursy, pojawiają się nowi blogerzy kulinarni, których zaraz będzie więcej niż kucharzy. Bardzo się cieszę, że to wszystko się dzieje, bo niejako wymusza zmiany w polskiej kulturze kulinarnej i skłania do odejścia od sztamp i schematów, takich jak schabowy, polędwiczka wieprzowa, itp. Okazuje się, że rynek wymusza poszukiwania nowych rzeczy, smaków, produktów. (więcej…)


Polski Top Chef na Wyspach kształcony

Ten wpis chciałbym zacząć od gratulacji dla Sebastiana Olmy za zwycięstwo II edycji programu Top Chef. Dla mnie jest to kolejny powód do refleksji nad tym, co rozważałem już przy różnych okazjach – nad zdobywaniem wiedzy przez szefów kuchni za granicą (nie tylko Polaków) i zaszczepieniem jej na własnym gruncie.

(więcej…)


Kulinaria – źródło inspiracji w sztuce

Niedawno na zaproszenie Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego brałem udział w dyskusji dotyczącej powiązań kulinariów ze sztuką. Dotychczas w NaTemat zastanawiałem się, czy gotowanie jest sztuką i moim zdaniem jak najbardziej tak. Podczas spotkania rozważaliśmy natomiast, w jakim stopniu kulinaria inspirują artystów.

(więcej…)


Letnia łapanka

Zrobiło się ciepło i jak grzyby po deszczu przy lokalach gastronomicznych wyrastają ogródki. Wiadomo – ogródek to dodatkowa powierzchnia konsumpcyjna, ale i możliwość promocji i pokazania się, co jest istotne szczególnie w przypadku restauracji mieszczących się w piwnicach. Wiąże się z tym zjawiskiem wiele ruchów HRowych, gdyż powiększającym się lub otwieranym po sezonie zimowym lokalom trzeba zapewnić obsługę.

(więcej…)


O gastro-rankingach

Kilkukrotnie już pisałem dla różnych mediów o rankingach restauracji, ale zawsze były to teksty skierowane do branży gastronomicznej. Niedawno ukazało się kolejne wydanie Michelin Main Cities of Europe, co skłoniło mnie to do podzielenia się moimi rozważeniami dotyczącymi przewodnika z czytelnikami bloga.

(więcej…)


Dorszowe żniwa

Targa mną zazdrość za każdym razem, kiedy na zaproszenie Norge wyjeżdżam do Norwegii. Jako człowiek skoncentrowany na jedzeniu zauważyłem, że nawet tamtejsze niesamowite widoki nie robią na mnie takiego wrażenia jak ichniejsze produkty. Norwegowie mimo trudniejszego klimatu, wykorzystują swoje krótkie sezony urodzaju tak, aby przygotować się do reszty roku i zrobić maksymalny użytek ze swoich produktów.

(więcej…)


« Previous Entries

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes            Agencja Good News PR 2010 © Wszelkie prawa zastrzeżone